Vanliga frågor

Här nedan har vi samlat svar på några av de vanligaste frågorna till SvD accent. Om du inte hittar det du söker är du varmt välkommen att mejla oss på accent@svd.se.


När får jag mitt konstverk?

  • När du betalar med kort behandlas din beställning direkt. Väljer du att betala mot faktura så behandlas din beställning efter att fakturan är betald. Leveranstiden är ca 2-3 veckor efter det att vi erhållit din betalning, beroende på om du valt ett ramat verk eller ej. Om du beställt ett konstverk med ram så blir du kontaktad när det finns att hämta hos rammakare Börje Andersson AB på Karlavägen 17 i Stockholm.
  • Ordinarie öppettider: Måndag - fredag 10 - 18
  • Telefon: 08-641 88 14


Jag vill se ett konstverk innan jag köper det, hur gör jag?

  • Alla konstverk som säljs via SvD accent går att se hos Hedenius på Karlavägen 17 i Stockholm. Boka gärna en tid för visning.
    Telefon: 08-667 80 14
    E-post: henning@hedenius.se
    Ordinarie öppettider:
    Måndag - fredag 10 -18
    Lördag 12 -15
    Söndag stängt


Varför finns inte alternativet att skicka med post för vissa konstverk?

  • På grund av risk för skador kan vissa konstverk inte skickas med post, utan måste hämtas upp hos rammakare Börje Andersson AB. Kontakta Hedenius på telefon 08-667 80 14 eller mejla henning@hedenius.se vid frågor.


Jag försöker betala med kort men det går inte. Varför?

  • Om du lägger en beställning och försöker betala med kort kan det hända att köpet inte går igenom. Det finns olika anledningar till att betalningen inte blir helt genomförd. Den vanligaste är att man inte godkänt sitt kort för köp över internet som de flesta kortutgivare kräver. Om det bara behöver göras en gång eller varje gång ett internetköp ska genomföras beror på vilken bank du har. Kontakta din bank direkt för information om vad som gäller. En annan anledning kan vara att PayEx, som är vår leverantör för betallösningar, tillfälligt inte fungerar t.ex. på grund av hög belastning. Du kan lugnt prova igen om en stund. Fungerar det fortfarande inte kan du välja att betala mot faktura i stället.


Jag har bokat plats på ett evenemang men inte fått någon biljett?

  • De evenemang du bokar direkt via SvD accent (t.ex. våra frukostföreläsningar och middagsevenemang) kräver ingen biljett – i stället blir du avbockad på en gästlista på plats. Bokar du ett evenemang via en extern partner (t.ex. Nortic eller Showtic) så får du en biljett från dem.


Jag vill ställa mig på väntelista för ett fullbokat evenemang, hur gör jag?

  • Mejla oss dina uppgifter så återkommer vi till dig i mån av plats. Om du vill ställa dig på väntelista för en fullbokad resa kontaktar du researrangören direkt.


Jag vill köpa ett presentkort hos er, går det?

  • I dagsläget går det tyvärr inte att köpa presentkort hos SvD accent.


Jag vill boka platser till ett evenemang men det går inte trots att det står att det finns platser kvar, varför?

  • Om du försöker boka fler platser än vad som finns kvar så kommer beställningen inte att gå igenom. Högst upp på hemsidan visas då en rosa banner med den information. Om du är osäker är du välkommen att kontakta oss.


Jag måste avboka ett evenemang med kort varsel, vad gäller?

  • Avbokning till evenemang måste ske senast 72 timmar innan evenemanget startar. Avbokning utanför ångerrättstiden (14 dagar efter köp) på grund av sjukdom kräver sjukintyg och innefattar endast den deltagare som intyget gäller. Kontakta oss för mer information eller läs mer i våra villkor.


Var är min orderbekräftelse?

  • För varje köp som genomförs på SvD accent får du en orderbekräftelse via mejl. Om du inte fått orderbekräftelsen inom en timme kan du börja med att titta i din skräppost. Behöver du en kopia på orderbekräftelsen kan du mejla oss så fixar vi det.